home stager, lakberendező, marketing szakember
Gyerekkoromban Édesapámat a világból ki tudtam kergetni azzal, hogy havonta tologattattam vele a szobám bútorait, mert mindig át akartam rendezni a birodalmamat. Így kezdődött…
Építőmérnökként indítottam tanulmányaimat, végül közgazdász és marketing szakember lett belőlem. Majd felnőtt fejjel úgy döntöttem, hogy szeretném tudományos alapokra helyezni gyermekkori bútortologató szenvedélyemet, így két évre beültem a Junior Art Center Lakberendező Iskola padjaiba.
Személyiségemnek, és ebből fakadóan az enteriőr kultúrámnak szerves részét képezi a letisztult skandináv stílus. Magánéletemből adódóan évtizedeken keresztül nagyon sokat jártam Skandináviába, évekig Norvégiában éltem. Északon a hosszú telek, a zord időjárás okozta bezártság miatt a lakberendezés különösen magas szinten van jelen az ott élők életében. Az északi népek nagy hangsúlyt fektetnek a HARMÓNIÁra és a FUNKCIONALITÁSra, és mindezt teszik úgy, hogy a TERMÉSZETtel a legnagyobb összhangban maradnak. Ezt a hármas egységet alkalmazom én is a munkám során.
A home staging-gel Norvégiában találkoztam először 20 évvel ezelőtt. Egy közeli barátnő hívott segítségül egy home stagert (ott ingatlan-stylistnak hívják), amikor el szerette volna adni lakását. Röpke két nap lakás-csinosítgatás után az ingatlan jóval a barátnőm által remélt ár felett, és ráadásul napokon belül kelt el.
Évekig csak lakberendezéssel foglalkoztam, de az önmagában nem elégített ki. A gazdasági vénám, a marketinges gondolkodásom nem kapott elég teret abban a feladatkörben. Így kristályosodott ki bennem az a fajta tevékenység, amit a home staging tud nyújtani. Ebben a szakmában szükséges a három alappillér megléte: a gazdasági szemlélet (profitabilitás), a marketinges ismeretek (piacbefolyásolás) és a lakberendezés (otthonteremtés).
Munkám kapcsán arra törekszem, hogy egy olyan alkotást hozzak létre, amely az eladónak a legrövidebb időn belül a legtöbb hasznot hozza, a vevőnek pedig a legnagyobb örömet és megelégedést nyújtsa.